Senast uppdaterad: 2023-07-07

Skolstart hösttermin 2024

Tre tjejer sitter vid ett bord.

Ska du börja hos oss till höstterminen? Vad roligt, välkommen! På den här sidan har vi samlat lite allmän information som kan vara bra för dig att veta.

Viktiga datum och tider för skolstarten 2024/2025

Årskurs 1, nationellt program (Samhälle, teknik, natur, ekonomi)

• Läsåret startar måndag den 19 augusti kl.09.00
  • Samling sker utanför entrén där ni kommer träffa er mentor och klasskamrater.

Årskurs 1. Program med Specialpedagogisk profil (SPV)

• Läsåret startar måndag den 19 augusti kl.09.30
  • Samling sker utanför entrén där ni kommer träffa er mentor och klasskamrater.

Introduktionsprogram (IA), nya elever:

• Läsåret för nya elever på Individuellt alternativ  startar måndag den 19 augusti kl. 10:00
  • Samling sker utanför entrén där ni kommer träffa er mentor och övriga nya elever på IA.

Observera:

Om du av någon anledning inte kan närvara vid skolstart måste du meddela skolan i god tid för att behålla din plats, förslagsvis genom mejl till följande:

Rektor, Runar Krantz  -  runar.krantz@skolasodertalje.se

SYV, Tommy Gustafsson  -  tommy.a.gustafsson@skolasodertalje.se

Årskurs 2 och 3:

• Läsåret startar onsdag den 21 augusti för samtliga elever i åk 2 och åk 3

• Nationella program (samhälle, teknik, natur, ekonomi och specialpedagogisk profil) börjar enligt schema.
  • Introduktionsprogrammet, Individuellt alternativ (gamla elever, år 2/3) samlas kl:10:00 i IA´s rastrum på plan A400.

Önskar du byta programinrikting eller gymnasieskola?

Kommunens e-tjänst finns här för dig! Byte av gymnasieprogram/gymnasieskola under pågående gymnasieutbildning - Södertälje kommun (sodertalje.se)

Vi ses i augusti!

Soliga hälsningar från oss på Täljegymnasiet!